Kategóriák

Állandó oldalak

Én és a blog

"Fiatal 40-es nő szeretne fiatal maradni." Mert a fiatalság megőrizhető! Hiszek abban, hogy testtel, szellemmel és lélekkel egyaránt tudatosan törődni kell ahhoz, hogy ez sikerüljön. Ehhez szeretnék segítséget nyújtani gondolatokkal, tanácsokkal és ötletekkel kor- és sorstársaimnak a blogomban.

Címkék

100 évig élni (1) 40 felett (5) áfonya (1) agy (1) aktivitás (4) alvás (2) anti-aging (10) antioxidáns (7) átlagéletkor (1) a gyomor nem felejt (1) Balaton (1) birs (1) bodzabogyó (1) bodzavirág (1) böjt (10) bölcsesség (1) boldogság (3) boldogtalanság (1) bőr (6) bor (1) borágó (1) borsó (1) bouquet garni (1) célok (1) csatni (1) dekoráció (1) depresszió (1) diéta (1) dió (1) dzsem (3) egészség (14) egészséges (13) egészséges életmód (13) egészséges fogyókúra (10) egészséges táplálkozás (23) élet (6) életöröm (1) élettartam (1) energetizálás (2) energia (5) eper (3) eperlevél (1) étel (8) fejlődés (1) feltöltődés (5) fényvédő (2) fiatalító (7) fogyókúra (2) Folly Arborétum (1) füge (1) fűszer (2) futás (3) geopark (1) görögdinnye (1) gourmet (3) gyógy (1) gyógynövény (7) gyömbér (1) gyümölcs (15) halál (1) harmónia (2) házi (7) hidratáló (1) hírek (1) hobbi (1) hőség (1) hosszabb élet (3) hosszú élet titka (11) hús (1) húsmentes (1) Igazak (1) immunerősítő (2) inspiráció (1) játék (1) jóga (7) jó hely (8) kajszibarack (2) Kapolcs (1) kenyér (1) kert (2) kézimunka (1) kikapcsolódás (2) koncentráció (1) kozmetikum (4) kreativitás (1) kreatív energia (3) krém (1) kutatás (3) légzés (2) lélek (1) levendula (2) Lyon (3) mandala (1) Marlo Morgan (1) meditáció (4) méhek (1) menopauza (1) méregtelenítés (4) méregtelenítő (3) motiváció (1) mudra (1) muskotályzsálya (1) napfény (1) nosztalgia (1) nyomelemek (11) nyugtató (1) olvasás (1) öregedés (1) ötlet (1) párkapcsolat (1) program (3) rákmegelőző (1) ránctalanító (3) rebarbara (3) recept (14) reggeli (1) sajt (1) salaktalanító (3) séta (1) spárga (1) sport (5) stressz (1) szabadidő (1) szamóca (1) szeder (1) szederlevél (1) szellem (1) szellemi frissesség (1) szellemi képességek (3) szex (1) szilva (1) szilva tatin (1) születésnap (1) tánc (1) tanulás (1) tartósítás (2) tea (7) tejsavó (1) termékenység (1) természet (1) test (2) testmozgás (2) testsúly (1) tudatosság (6) túra (1) utazás (6) Vasútpark (1) vegetáriánus (1) vidámság (2) vitamin (12) víz (2) zöldség (5) zsálya (1) Címkefelhő

Test - lélek - szellem

2013.08.13. 20:09 Anti-Agent

Mégiscsak királyként kell reggelizni?

Címkék: reggeli étel egészség egészséges táplálkozás egészséges fogyókúra

egeszseges_reggeli_healthmeup.jpgA kalóriadús reggeli megvéd a cukorbetegségtől, a magas vérnyomástól és a keringési problémáktól – állítják a Tel Aviv-i Egyetem kutatói.

Az egészség megőrzéséhez vagy akár a fogyáshoz az egyik legfontosabb kérdés, hogy mit eszünk. A helyes táplálkozás nemcsak karcsúsít, hanem feltölt energiával, javítja a kedélyállapotot és távol tartja a betegségeket. De nem csak az lényeges hogy mit eszünk, hanem az is, hogy mikor.

A napi étkezés ritmusa jelentősen befolyásolja azt, hogy a szervezet hogyan dolgozza fel az elfogyasztott táplálékot.  Friss eredmények is bizonyítják, hogy azok, akik reggelire eszik a leggazdagabb menüt nagyobb valószínűséggel tudnak lefogyni és karcsúsodni, mint akik vacsorára eszik a legtöbbet.

Ez mind semmi!

Még ennél is fontosabb (igen, van ennél fontosabb is!), hogy azoknak a kísérleti résztvevőknek, akik többet reggeliztek (desszertként még egy darab csokit vagy kekszet is), jelentősen alacsonyabb volt az inzulin-, glükóz- és triglicerid-szintjük. Vagyis kevésbé vannak kitéve a keringési betegségeknek, a cukorbetegségnek a magas vérnyomásnak és a magas koleszterinszint veszélyeinek.

Az Obesity című lapban megjelent eredmények, tehát, azt mutatják, hogy az étkezések helyes időzítése szorosan összefügg az elhízás kezelésével és az egészséges életmód kialakításával.

Az angolok már régóta tudnak valamit, lásd Reggelizz, mint egy király...!

A kísérletben 93 elhízott nőt fogtak 1400 kcal-os diétára 12 héten át, de a csoport egyik fele reggelire kapta a 700 kcal-os adagot, estére a 200 kcal-ost, a másik fordítva. Míg az első csoport testsúlyából 6,64 kg-t és csípőméretéből 7,62 cm-t fogyott, addig a második csupán 2,72 kg-t és 3,56 cm-t. Ráadásul, akik többet reggeliztek, a nap folyamán alacsonyabb ghrelin-értékeket mutattak: ez az a hormon, amely az éhségérzetet szabályozza, és így felelős például a nassolásért. Alacsonyabb volt az inzulin-, glükóz- és triglicerid-szintjük is, és vércukorszintjük sem  ugrott az egekbe, mint ahogy étkezések után megszokott. Éppen ezek a kiugrások vezetnek a magas vérnyomáshoz, és a szívet is nagyon megterhelik.

Vagyis újabb bizonyíték érkezett: tilos az esti nassolás, tévé előtti eszegetés! Legalábbis, ha azoknak, akik nem szeretnének kövérek és betegek lenni.

A Science Daily cikkét a kutatásról itt találod.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fiatalmaradok.blog.hu/api/trackback/id/tr215455118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.