Kategóriák

Állandó oldalak

Én és a blog

"Fiatal 40-es nő szeretne fiatal maradni." Mert a fiatalság megőrizhető! Hiszek abban, hogy testtel, szellemmel és lélekkel egyaránt tudatosan törődni kell ahhoz, hogy ez sikerüljön. Ehhez szeretnék segítséget nyújtani gondolatokkal, tanácsokkal és ötletekkel kor- és sorstársaimnak a blogomban.

Címkék

100 évig élni (1) 40 felett (5) áfonya (1) agy (1) aktivitás (4) alvás (2) anti-aging (10) antioxidáns (7) átlagéletkor (1) a gyomor nem felejt (1) Balaton (1) birs (1) bodzabogyó (1) bodzavirág (1) böjt (10) bölcsesség (1) boldogság (3) boldogtalanság (1) bőr (6) bor (1) borágó (1) borsó (1) bouquet garni (1) célok (1) csatni (1) dekoráció (1) depresszió (1) diéta (1) dió (1) dzsem (3) egészség (14) egészséges (13) egészséges életmód (13) egészséges fogyókúra (10) egészséges táplálkozás (23) élet (6) életöröm (1) élettartam (1) energetizálás (2) energia (5) eper (3) eperlevél (1) étel (8) fejlődés (1) feltöltődés (5) fényvédő (2) fiatalító (7) fogyókúra (2) Folly Arborétum (1) füge (1) fűszer (2) futás (3) geopark (1) görögdinnye (1) gourmet (3) gyógy (1) gyógynövény (7) gyömbér (1) gyümölcs (15) halál (1) harmónia (2) házi (7) hidratáló (1) hírek (1) hobbi (1) hőség (1) hosszabb élet (3) hosszú élet titka (11) hús (1) húsmentes (1) Igazak (1) immunerősítő (2) inspiráció (1) játék (1) jóga (7) jó hely (8) kajszibarack (2) Kapolcs (1) kenyér (1) kert (2) kézimunka (1) kikapcsolódás (2) koncentráció (1) kozmetikum (4) kreativitás (1) kreatív energia (3) krém (1) kutatás (3) légzés (2) lélek (1) levendula (2) Lyon (3) mandala (1) Marlo Morgan (1) meditáció (4) méhek (1) menopauza (1) méregtelenítés (4) méregtelenítő (3) motiváció (1) mudra (1) muskotályzsálya (1) napfény (1) nosztalgia (1) nyomelemek (11) nyugtató (1) olvasás (1) öregedés (1) ötlet (1) párkapcsolat (1) program (3) rákmegelőző (1) ránctalanító (3) rebarbara (3) recept (14) reggeli (1) sajt (1) salaktalanító (3) séta (1) spárga (1) sport (5) stressz (1) szabadidő (1) szamóca (1) szeder (1) szederlevél (1) szellem (1) szellemi frissesség (1) szellemi képességek (3) szex (1) szilva (1) szilva tatin (1) születésnap (1) tánc (1) tanulás (1) tartósítás (2) tea (7) tejsavó (1) termékenység (1) természet (1) test (2) testmozgás (2) testsúly (1) tudatosság (6) túra (1) utazás (6) Vasútpark (1) vegetáriánus (1) vidámság (2) vitamin (12) víz (2) zöldség (5) zsálya (1) Címkefelhő

Test - lélek - szellem

2013.06.17. 20:00 Anti-Agent

Bikram futás - sportolás hőségben

Címkék: sport méregtelenítés futás víz hőség egészséges fényvédő

sport_hoseg_viz.jpgMa hőségriadó volt az edzőteremben. Ment a légkondi, ezerrel pörgött a mennyezeti ventillátor, de végül még egy irányítható darabot is be kellett üzemelnünk, hogy ki lehessen bírni. Fura érzés, amikor emelkedik a pulzusom, mégis azt érzem, mintha nem lenne vérnyomásom. Mint a Bikram jóga közben, amit tavaly a legnagyobb nyárban sikerült kipróbálnom (másfél órás jógaprogram 38-40°C melegben), amikor kint is majdnem 40 fok volt. Most már okosabb vagyok, egyszerűen kivonulok a kertbe a cseresznyefa alá jógázni. Ilyenkor ugyanis remekül beindul a méregtelenítés.

"Anya, add ide a ventillátort, hadd ventilláljak!"

Nem is tudom, hogy mi lenne a jobb: kimenni holnap kora reggel a ligetbe futni vagy inkább a futópadot válasszam az addigra már két napja hűtött edzőteremben.

Mozogni télen-nyáron egészséges, de van néhány fontos szabály, amit ilyenkor mindenképpen be kell tartani a szakemberek ajánlása szerint:

  • sokat inni, még többet, mint máskor: edzés előtt, alatt és után is, legalább 2-2,5 liter vizet*, valamint sportolás közben káliumot, kalciumot és magnéziumot tartalmazó izotóniás italokat inni, edzés közben kb. 20 percenként 200ml folyadékot elfogyasztani,
  • gyakrabban és hosszabb szüneteket tartani edzés közben, futás helyett például sétára váltani,
  • tudomásul venni, hogy a nagy melegben csökken a teljesítmény - az intenzitást csak nagyin óvatosan, fokozatosan szabad emelni,
  • szabadban inkább reggel és este sportolni, és lehetőleg árnyékban,
  • esetleg váltsunk úszásra,
  • szellős, laza ruhát viselni, napon olyat, amely a lehető legnagyobb testfelületet befedi (ez nagyon ijesztően hangzik, de a nap elleni védelem miatt van értelme),
  • napszemüveget, napellenzős sapkát viselni,
  • magas (30-as, vízisportoknál 40-es), szintetikus adalékoktól mentes fényvédőszert használni,
  • figyelni magunkat, milyen tünetek jelentkeznek, hogy elkerüljük a hőgutát - a legjellemzőbb tünetek, amikor lassítani kell, illetve abbahagyni: a sportteljesítmény csökkenése, izomgörcs, fejfájás, szédülés, émelygés, hányás.

* Az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság (EFSA) 2010-ben közzétett ajánlásában életkor szerint osztja fel a napi folyadékszükségletet. Eszerint az 1-2 éves gyerekek naponta 1,1-1,2 litert, a serdülők 2-2,5 litert, a felnőttek szintén napi 2-2,5 litert fogyasszanak. A szoptató kismamák folyadékszükséglete nagyobb, napi 2,7 liter. Nagy hőség, hasmenéssel, lázzal, hányással járó betegség vagy megerőltető fizikai tevékenység (komoly fizikai munka, sport) drasztikusan megnövelheti a folyadékszükségletet, ami így a napi 4-5 litertől napi 10-12(!) literig is terjedhet.

Kifejezetten futók számára itt találhattok hasznos tanácsokat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fiatalmaradok.blog.hu/api/trackback/id/tr775365954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.