Kategóriák

Állandó oldalak

Én és a blog

"Fiatal 40-es nő szeretne fiatal maradni." Mert a fiatalság megőrizhető! Hiszek abban, hogy testtel, szellemmel és lélekkel egyaránt tudatosan törődni kell ahhoz, hogy ez sikerüljön. Ehhez szeretnék segítséget nyújtani gondolatokkal, tanácsokkal és ötletekkel kor- és sorstársaimnak a blogomban.

Címkék

100 évig élni (1) 40 felett (5) áfonya (1) agy (1) aktivitás (4) alvás (2) anti-aging (10) antioxidáns (7) átlagéletkor (1) a gyomor nem felejt (1) Balaton (1) birs (1) bodzabogyó (1) bodzavirág (1) böjt (10) bölcsesség (1) boldogság (3) boldogtalanság (1) bőr (6) bor (1) borágó (1) borsó (1) bouquet garni (1) célok (1) csatni (1) dekoráció (1) depresszió (1) diéta (1) dió (1) dzsem (3) egészség (14) egészséges (13) egészséges életmód (13) egészséges fogyókúra (10) egészséges táplálkozás (23) élet (6) életöröm (1) élettartam (1) energetizálás (2) energia (5) eper (3) eperlevél (1) étel (8) fejlődés (1) feltöltődés (5) fényvédő (2) fiatalító (7) fogyókúra (2) Folly Arborétum (1) füge (1) fűszer (2) futás (3) geopark (1) görögdinnye (1) gourmet (3) gyógy (1) gyógynövény (7) gyömbér (1) gyümölcs (15) halál (1) harmónia (2) házi (7) hidratáló (1) hírek (1) hobbi (1) hőség (1) hosszabb élet (3) hosszú élet titka (11) hús (1) húsmentes (1) Igazak (1) immunerősítő (2) inspiráció (1) játék (1) jóga (7) jó hely (8) kajszibarack (2) Kapolcs (1) kenyér (1) kert (2) kézimunka (1) kikapcsolódás (2) koncentráció (1) kozmetikum (4) kreativitás (1) kreatív energia (3) krém (1) kutatás (3) légzés (2) lélek (1) levendula (2) Lyon (3) mandala (1) Marlo Morgan (1) meditáció (4) méhek (1) menopauza (1) méregtelenítés (4) méregtelenítő (3) motiváció (1) mudra (1) muskotályzsálya (1) napfény (1) nosztalgia (1) nyomelemek (11) nyugtató (1) olvasás (1) öregedés (1) ötlet (1) párkapcsolat (1) program (3) rákmegelőző (1) ránctalanító (3) rebarbara (3) recept (14) reggeli (1) sajt (1) salaktalanító (3) séta (1) spárga (1) sport (5) stressz (1) szabadidő (1) szamóca (1) szeder (1) szederlevél (1) szellem (1) szellemi frissesség (1) szellemi képességek (3) szex (1) szilva (1) szilva tatin (1) születésnap (1) tánc (1) tanulás (1) tartósítás (2) tea (7) tejsavó (1) termékenység (1) természet (1) test (2) testmozgás (2) testsúly (1) tudatosság (6) túra (1) utazás (6) Vasútpark (1) vegetáriánus (1) vidámság (2) vitamin (12) víz (2) zöldség (5) zsálya (1) Címkefelhő

Test - lélek - szellem

2013.07.09. 15:39 Anti-Agent

Már 20 perc jóga is jelentősen javítja a memóriát

Címkék: egészség test meditáció jóga koncentráció tudatosság légzés

joga2.jpgKutatók tesztelték a jelentkezőket 20 perc Hatha jógázás után, és az elvégzett teszt szerint a jelentősen javult a résztvevők memóriájának sebessége és pontossága is, valamint az agy koncentráló, illetve az új információk befogadását, megőrzését és használatát szabályozó késessége. Ugyanennyi ideig végzett aerobik gyakorlatok után sokkal gyengébb eredmények születtek.

A 20 perces gyakorlás álló, ülő és fekvő, minden izomcsoportot megmozgató, majd ellazító jógagyakoraltokból állt, a végén mélylégző-gyakorlatokkal és rövid meditációs lazítással. – Fontos, hogy a jóga nem csak fizikai aktivitást, hanem irányított légzést és meditációt is magában foglal – teszi hozzá Neha Gothe kineziológus professzor, aki egészség és sport tanulmányai keretében irányította a kutatást a Illionis Egyetemen.

 Megismételték a tesztet a résztvevőkkel 20 perces gyaloglás, illetve futás után is.

A Journal of Physical Activity and Health című lapban megjelent kutatási eredmények egyértelműen mutatják, hogy az utóbbi edzés után az agyi teljesítmény semmilyen javulást nem mutatott, ami a kutatókat is meglepte.

Jógázás után azonban sokkal jobban tudtak koncentrálni, gyorsabban és pontosabban dolgozták fel a kapott információkat, és jobban emlékeztek az egyes részletekre is.

 A kutatók szerint minderre az lehet a magyarázat, hogy a légzés és a meditációs gyakorlatok lenyugtatják az agyat és a testet, segítenek kirekeszteni a zavaró gondolatokat, miközben az ember a testre, a pozíciókra és a légzésre összepontosít. A fokozott tudatosság, amely a meditáció eredménye, az egyik eleme a folyamatnak. Ugyancsak a meditációnak, valamint a légzőgyakoraltoknak köszönhetően csökken a feszültség és a stressz, s ez szintén javítja a teljesítményt.

Ebben a kísérletben a 30 résztvevő fiatal diáklány volt, de tervezik, hogy idősebbekkel is megismétlik a tesztet a közeljövőben.

 Forrás: www. sciencedaily.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://fiatalmaradok.blog.hu/api/trackback/id/tr835397717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.